Wij komen met:

 

In zaal 1 staan we met Lyngdorf Audio.
  • Premiere van de CUE 100 luidsprekers.
  • Premiere van de LS 1000 Line Source luidsprekers in huiskamer-versie.

In zaal 23 staan we met Kii Audio luidsprekers.

  • Premiere van de Kii Seven luidsprekers.

In zaal 112 staan we met Sugden Audio samen met Pearl Acoustics.

  • Premiere van de Sibelius luidsprekers.

 

De geschiedenis wordt gemaakt door individuen en vernieuwers. Creatieve mensen bepalen dus de toekomst.Ook zo iemand is Peter Lyngdorf met als motto:

“Als je echte vooruitgang wil maken moet je bestaande technologieën in vraag willen stellen en alles herbedenken”.

Door zijn constante streven naar perfectie heeft hij dus bestaande audio-technieken moeten loslaten om zodoende zijn doel te bereiken : De meest natuurgetrouwe muziekweergave reproduceren.

Sinds de jaren ’70 heeft Peter Lyngdorf vanuit zijn geboorteland Denemarken een wereld reputatie opgebouwd als oprichter of medeoprichter van: Dali luidsprekers, NAD Electronics, Gryphon Audio, Snell Acoustics , Tact Audio, Lyngdorf Audio en Steinway Lyngdorf. Buiten deze gereputeerde merken heeft Peter Lyngdorf tevens een belangrijk aandeel verkregen in meerdere hoogtechnologische bedrijven die specifieke technieken ontwikkelen om samen zijn doel te kunnen bereiken.

In de jaren ’90 werd Peter geïnteresseerd in digitale versterking alsook digitale ruimtecorrectie . Zo ontwierp hij de allereerste digitale MILLENNIUM versterker en ontwikkelde hij toonaangevende digitale audio met de wereldbefaamde Lyngdorf RoomPerfect™ akoestiek-optimalisatie .

In 2006 werd een compleet muzieksysteem ontworpen onder de merknaam Steinway & Sons . Deze wereldwijd gewaardeerde pianofabrikant was enorm onder de indruk van de natuurgetrouwe weergave en vooruitstrevendheid van Peter Lyngdorf zijn technologische ontwikkelingen. Een wederzijdse respect lag aan de basis van het bedrijf dat nu Steinway Lyngdorf heet waar tevens Lyngdorf Audio is in ondergebracht .

Onder de merknaam Lyngdorf Audio wordt eveneens gebruik gemaakt van de Steinway Lyngdorf technologie , maar dan ontwikkeld als los inzetbare apparatuur voor High-end toepassingen.

Dit zegt Willy Van de Velde:

Wat wilde je vroeger altijd worden?
Zonder twijfel radio en TV-technieker.

Hoe ben je in de high-end audio-hoek terecht gekomen?
Ik ben altijd sterk betrokken bij het zoeken naar realistische weergave. Sinds 1977 heb ik daarom een HiFi-zaak. Het is voor mij een logische evolutie.

Wat was je eerste audio-apparaat?
Leak-versterkers en Leak-2075 luidsprekers.

Hoe word je een goede geluidsmeester?
Door zelf live opnamen te maken, bij voorkeur van klassieke concerten. Zo krijg je een juist beeld van de klank van de instrumenten. Kijk vervolgens wat daarvan via reproductie in de huiskamer overblijft.

Wat is het leukste in je werk?
Mensen laten genieten van hun muziek én van de realistische weergavekwaliteiten.

Welke muziek neem je mee naar een onbewoond eiland?
Eigenlijk alle genres, niet te extreem en afhankelijk van de stemming van het moment.

Wat maakt het Dutch Audio Event tot de beste show van Nederland?
Zowel fabrikanten, distributeurs als winkeliers kunnen exposeren en zodoende hun religies verdedigen.

Welke publiekstrekker staat er dit jaar in jouw ruimte?
De nieuwe Lyngdorf-luidspreker, de Cue 100. Plus een Lyngdorf LineSourse-systeem voor de huiskamer.

Hoe zie je jouw rol als audio-pro?
Educatie over nieuwe weergave-technologieën waarmee een maximaal natuurgetrouwe muziekweergave in een huiskamer kan worden bereikt.

Wat is de sleutel om meer mensen aan kwaliteits-audio te krijgen?
Door belangstellenden goed te informeren over de verschillende verkrijgbare producten en ze daarin vervolgens vrijblijvend en professioneel wegwijs te maken. Dat kan via beurzen en showrooms.

Wie is je held en waarom?
Peter Lyngdorf vanwege zijn ondogmatische kijk, geweldige ondernemerschap, passie en voorzienige blik. Hij introduceerde al in 1998 de eerste high end full digital versterker en  later een room correctie-voorversterker.

Wat is je motto?
Blijf je passie volgen, maar met verstand!

En wat ligt er nog op je tong?
Dat er net zoals in de godsdienst ook in de Hifi-wereld dogma’s blijven bestaan die de consument kunnen weerhouden om een beter pad te volgen in hun aankopen.

DEELNEMER

Hificorner Trading

RUIMTE

1, 23 en 112